Bine ati venit la Stacs TV episodul 16 – Golful, Doru si “Podu” .

 

Am zis ca este momentul sa il cunoastem pe Doru Stefan Spanu (pe numele sau complet)  si al sau #golf1 restaurat spre perfectiune.

Noi pe Doru il stim de ceva timp, de la evenimentele Streetmaniacs unde venea cu al sau #golf2 care era mai mult decat modificat.

Dar sa o luam de la inceput, de pe vremea cand Doru’ era mai mic atat ca varsta cat si ca gabarit si avea un Honda CRx. Cine ar fi crezut ca un die-hard fan al golfului era pasionat in tinerete de #jdm (  Japan Domestic Market ) ?

Dupa CRx, prin 2002 Doru al nostru avea un Mitsubishi Prelude din ’82 cu care ne-a marturisit ca a mers mult si are multe amintiri cu acea masina.

Si tot asa, pe drumul amintirilor, dam de alta masina pe care Doru a detinut-o, un Mitsubishi Galant Ecimulti .

E C I M U L T I … WTF ?! :)) E ca si cum Japonia a trecut putin prin Italia pt niste inspiratie si a iesit Pizza cu Sushi. Treaba lor … :))

Dupa Ecimulti, a trecut si pe la Celica, iar apoi Doru a ajuns la primul sau #golf1, o masina care nu mergea ea prea repede, cam 80 la ora, maxim. 🙂

Dupa CRx, prin 2002 Doru al nostru avea un Mitsubishi Prelude din ’82 cu care ne-a marturisit ca a mers mult si are multe amintiri cu acea masina.

Si tot asa, pe drumul amintirilor dam de alta masina pe care Doru a detinut-o, un Mitsubishi Galant Ecimulti .

E C I M U L T I … WTF ?! :)) E ca si cum japonia a trecut putin prin Italia pt niste inspiratie si fac Pizza cu Sushi. Treaba lor … :))

Dupa Ecimulti, a trecut si pe la Celica, iar apoi Doru a ajuns la primul sau #golf1, o masina care nu mergea ea prea repede, cam 80 la ora, maxim. 🙂

 

Si de la acea masina cu toate probleme ei, golful i-a ramas in cap si-n suflet lui Doru si n-a mai avut ce sa mai faca. Mai ales Golful 2 GTi. Cum n-a reusit sa se lipeasca de masina dorita, Doru Cascadoru a transformat un #golf2 normal intr-un #gti ( roti BBS RM, suspensie reglabila,interior Recaro, bord de #golf3 si multe altele)  , iar cand a venit momentul ca acesta sa primeasca o vopsire integrala, hopaaa, ce sa vezi ?!, apare un #golf1 GTD in viata protagonistului nostru.

Ei bine, pana sa apara #golf1 in viata lui, Doru a facut un drum la #worthersee. Remember #spiritofworthersee ?

 

Si intre timp, Doru a gasit si alt #golf2 din ’92 si uite asa a pornit proiectul de recarosare a vechiului #golf2.

De la acea masina cu toate probleme ei, golful i-a ramas in cap si-n suflet lui Doru si n-a mai avut ce sa mai faca. Mai ales Golful 2 GTi. Cum n-a reusit sa se lipeasca de masina dorita, Doru Cascadoru a transformat un #golf2 normal intr-un #gti ( roti BBS RM, suspensie reglabila,interior Recaro, bord de #golf3 si multe altele)  , iar cand a venit momentul ca acesta sa primeasca o vopsire integrala, hopaaa, ce sa vezi ?!, apare un #golf1 GTD in viata protagonistului nostru.

Ei bine, pana sa apara #golf1 in viata lui, Doru a facut un drum la #worthersee. Remember #spiritofworthersee ?

Intre timp, Doru a gasit si alt #golf2 din ’92 si uite asa a pornit proiectul de recarosare a vechiului #golf2, proiect care se afla inca in desfasurare.

V-am zis despre obsesie?! :))

 

Si asa ajungem la povestea Golfului 1 care a fost restaurat complet, cat mai aproape de modul in care masina a parasit fabrica. Asa ca Doru s-a apucat sa munceasca la masina, el chiar neffind mecanic si neavand nici o pregatire in acest model.

Cum nici un proiect de acest nu poate functiona fara un prieten imaginar care sa te ajute la treaba, in cazul de fata, este vorba despre domnul : “Buzunarul de la spate” sau “pod”, cel care face si desface, gaseste piese si se ocupa de managementul produsului finit. Doru vorbeste despre cum domnul “pod” are jante, scaune, motoare, pompe de motorina si multe alte piese la dispozitie oricand. :))

Dar destul despre asta, a venit momentul sa vorbim despre masina in cauza, care are “matching numbers”, adica are seria motorului ( 1.6 turbo diesel), a cutiei si caroseriei fix cele cu care masina a parasit fabrica.

Bine, motorul a fost refacut, complet, cutia de viteze a primit un service de ulei si o upgrade la servo. Si cum masina este stock la motor, toti cei 75 de cai sunt pregatiti sa rupa aderenta si sa utilizeze evacuarea full inox pe care Doru a facut-o pt masinuta lui.

Dar destul despre asta, a venit momentul sa vorbim despre masina in cauza, care are “matching numbers”, adica are seria motorului ( 1.6 turbo diesel), a cutiei si caroseriei fix cele cu care masina a parasit fabrica.

Va dati seama ca in cazul unui astfel de proiect, nimic nu este lasat neatins, totul fiind readus la starea de nou, fiecare piesa curatata si ingrijita, iar acolo unde sunt disponibile ( pt ca la masinile vechi nu prea se mai fabrica piese originale noi ) s-au montat toate astfel incat masina sa fie cat mai aproape de starea in care a parasit fabrica.

Bine, motorul a fost refacut, complet, cutia de viteze a primit un service de ulei si o upgrade la servo. Si cum masina este stock la motor, toti cei 75 de cai sunt pregatiti sa rupa aderenta si sa utilizeze evacuarea full inox pe care Doru a facut-o pt masinuta lui.

Si daca voi credeti ca o astfel de bijuterie trebuie tinuta in garaj, ei bine aflati faptul ca Doru a facut peste 10.000 km cu ea, dintre care multi au fost la #worthersee , deci putem spune ca ea nu este o “garage queen”.

Noua ni s-a parut super interesant acest “rebuild” complet al unui automobil emblematic la vremea lui, iar daca aveti si voi un proiect de genul va asteptam cu detalii despre el, cine stie, poate filmam un episod si cu voi si proiectul vostru.

Sa spunem ca a fost un episod interesant in care am incercat sa nu-l lasam pe Daniel sa umple timpul scurt cu vorbele lui. Noi zicem ca e o idee buna si o vom aplica si pe viitor. :))

Don’t forget to Like, Share, Subscribe !!