Primul episod din sezonul 3 STACS TV, il are in centru atentie pe Lucian Trasca, proprietarul unu Suzuki Samurai, cum suntem siguri ca nu ati mai vazut, cel putin in Romania.
Povestea lui Lucian a inceput inca de la sfarsitul anilor `90, timp in care a reusit sa schimbe 3 Suzuki Samurai. Dupa ce s-a documentat foarte mult pe internet el s-a ajuns la masina din prezent, spera el… ultimul. 🙂
Cautand un Samurai, cu un buget nelimitat, a reusit sa gaseasca aceasta masina cu o caroserie IMPECABILA. Restul componentelor nu erau asa de importante pentru el, pentru ca oricum urma sa schimbe tot, insa cum aceasta masina nu este atat de recenta ca si an de productie, sa gasesti o caroserie fara gram de rugina sau kit, este destul de dificil.
Lunga lista de modificari incepe cu alegerea motorului, insa pana acolo, sa vorbim de modificarile exterioare ale masini. Poate cel mai complex lucru ce a tinut de aspectul exterior al masinii au fost overfenderele. Acestea au fost fabricate pana aproape de 2010 de o companie din Canada si tot cam din acea perioada nu au mai fost de gasit pe piata, nici macar SH. Fiind foarte hotarat sa aiba un astfel de set pe masina, Lucian s-a apucat, in urma unei poze de pe internet, sa le faca la o imprimanta 3D. Din pacate pentru voi, acestea nu se gasesc de cumparat, insa costul de fabricare l-a dus pe Lucian pana aproape de 1500e.
Jantele de pe acest Samurai sunt 15″ cu 12 latime si un et-90 (aprox.), ele sunt realizate CUSTOM de cei de la NTW. Cauciucurile MudTerrain sunt produse de Federal si au o specificatie de 35 cu 12,5 pentru jante de 15″.
Masina are o suspensie Trail Tough cu foi de arc OME pe puntile originale de Suzuki Samurai. Foile au fost mutate deasupra puntilor si imprumutate de pe Jeep Wrangler YG, alegand aceasta configuratie pentru confort. Ce ar mai fi de mentionat aici, ar fi faptul ca din cauza rotilor pe 35″ Lucian a trebuit sa modifice rapoartele din grupuri la o valoare de 3.9, iar la cutia de transfer 4.16.
Ramanem in povestea noastra tot la aspectul exterior al masinii si discutam despre un hard top destul de rar si destul de scump. Lucian a reusit sa gaseasca aceasta piesa produsa de Weiss Design in Germania pana in 2008, pretul fiind de aprox 1500e. Hard Top-ul, ca si multe alte piese de pe masina, este imbracat in Linex.
La interior nu sunt foarte multe modificari. Masina are un set de scaune Sparco, ceva ceasuri suplimentare ( AFR si Boost ).
In ultima parte a episodului, ajungem la cel mai interesant capitol al acestei masini, motorul modificat de G+B. Acesta este un motor modificat, mai exact un 1.6 carburatie de Suzuki Vitara, Lucian alegand motorul modificat pe carburatie pentru injectia monopunct care nu i-a placut. Ca putere masina dezvolta undeva la 160 de cai. Ce este interesant la masina este compresorul, foarte greu de gasit si foarte scump si cum toate acestea nu erau suficiente, el ne spune ca acest compresor este aproape ireparabil… . Ar mai fi de mentionat ca toate componentele din motor sunt NOI si ORIGINALE?
Si daca toate lucrurile de pana acum vi s-au parut complicate, carburatorul de pe aceasta masina a fost fabricat pentru Lancia Delta HF 1.6 Turbo, un model ce a fost fabricat doar 2 ani de zile, iar carburatorul s-a produs doar pentru aceasta masina 😐
Acestea fiind spunse, asa incepe sezonul 3 STACS TV.
Arata bine. In teren sigur e o besina.
Besina la 150 de cai?
Bate multe 4×4 premium Aceasta “beșină”
Tu probabil ai vreun X6 superpotent care îți Suplimenteaza virilitatea absentă.
@MarcelCiontea.. Ai condus vreodata un samurai?! ? Habar nu ai ce vorbesti.. Chiar si un Samurai stock se descurca foarte bine in teren. Despre cel prezentat nici nu mai incape indoiala.
Where did you buy the bumper
Nice build, I only wish it was in English.
“Dupa ce s-a documentat foarte mult pe internet el s-a ajuns la masina din prezent, spera el… ultimul. “
Un exemplu foarte bun de “așa nu” de pus În manuale.
?
how can i find these hardtop and fenders?
Cum a omologat farurile?