Stacs TV @ SIAB 2018

Avatar Tudor Teodorescu | 30/03/2018

 

StacsTV unleashed la SIAB 2018 !

 

Si uite asa am ajuns la SIAB 2018, primul salon international auto de la noi din tara, dupa mai bine de 10 ani de pauza.

Noi am mers acolo nestiind la ce sa ne asteptam, dar cu dorinta de a vedea niste super-caruri si ceva bunatati pe langa…

 

Asa ca fugim inauntru si prima masina pe care o vizitam este Ford GT, un superb exemplar vopsit gresit. Nu, glumim, avea doar cateva imperfectiuni, dar totusi, neasteptat pt o masina care poate ajunge la jumatate de milion de euro. Modelul acesta este construit in ideea in care omagiaza modelul Ford GT40 care a participat si casticat mai multe curse de anduranta LeMans in anii 60 si are un motor V6 de 3500 cmc Twin-Turbo ce produce o putere de 647 cai-putere.

 

Urmatoarea oprire pe care o facem este la cei de la Honda unde Daniel descopera cel mai scump suport de telefon din lume, si anume, noua HONDA NSX.

Stiti vorba aia cu “the man, the legend” ? Ei bine, Honda NSX este o legenda a motorsportului care a fost construita cu ajutorul si influenta lui Ayrton Senna, iar care acum a revenit in atentia lumii datorita unui nou model. Acesta este un Hybrid ce dispune de o putere de 573 de cai, ce vine dintr-un motor de 3,5 litri V6 Twin-turbo si 3 motoare electrice.

 

 

 

Adevarul este ca acest material este ocazia perfecta pentru Daniel sa-si faca de cap fiindca i-am dat liber la vorba.

Bine, adevarul este ca in timp ce se bucura el de libertatea asta, ne-am intalnim cu George Grigorescu, pilot in CNR, cu care am stat de vorba despre SIAB , ICA si raliul Brasovului.

Dupa plimbarea pe la Honda, gasim un Lamborghini Aventador S Roadster ( cu o putere de “doar” 740 de cai, tractiune integrala si directie pe toate cele 4 roti), care ii pune la incercare calitatile de balerin ale lui Daniel. V-am spus despre motor? Ei bine, el este un V12 de 6500 cmc ce dezvolta un cuplu maxim de 690 NM.

Si uite asa ne-am adus aminte de un filmulet in care o domnisoara are dificultati in a se urca intr-un Lamborghini pe unul din bulevardele din capitala… Radem, glumim, dar nu e de ras ! Bine, hai, e de ras , asa ca Daniel ne face un mic tutorial de deschidere a usilor la #Lambo !

 

Dupa ce Lamborghiniul scoate la iveala talentele de gazela ale prezentatorului nostru, ne-am gandit sa-l punem sa se urce intr-un Porsche GT3 4.0 ( ce are 500 de cai-putere dintr-un motor boxter in 6 cilindrii si o greutate de 1500 kg ),in ideea in care este una din masinile lui preferate. Si masina i-a dat filmule peste cap lui Daniel. Bine, si noua, si lui. Cel mai interesant lucru despre aceasta masina este faptul ca la achizitie ea se poate personaliza in orice mod, fie ca e vorba de , tapiterie, culoarea ceasurilor, rollcage Clubsport ( demontabil ) sau chiar orice nuanta de vopsea care a fost pe un model Porsche.

 

Masina aceasta este una din cele mai frumoase si practice super-caruri cu care le-am vazut pana acum, dar nu se compara cu urmatoarea noastra oprire.

Facand parte din acelasi concern, nu aveam cum sa trecem peste un super Audi RS4, o masina de familie care ascunde performante demne de un super-car. Cum te urci la volan, primul lucru pe care-l vezi este turometrul care te invita sa il tii sus in ture si sa te distrezi “de toti banii”. Si totusi, sa ne aducem aminte ca este o masina in care incap lejer 4 persoane cu tot cu bagaje, deci spre deosebire de Lamborghini si Porsche, avem acele mici detalii care se numesc “creature conforts”. Si toate acestea in timp ce motorul, un V6 de 2,9 litri cu system TFSI dezvolta 450 de cai care ajung la toate cele 4 roti prin sistemul de tractiune integral Quattro. Asta da distractie cu familia.

De la RS4 trecem la noul Audi A6, limuzina de dimensiune medie a celor de la Audi care nu mai are nevoie de nici un fel de prezentare,  dupa care sarim repede in noul A7 coupe in 4 usi.

P.S. : Sa nu credeti ca nu ne-am urcat si intr-un super R8 V10 Plus, doar asa, ca sa vedem cum ne sta cu volanul acestuia in mana.

 

Si uite asa ajungem la noul A8, limuzina “de gala” a celor din Ingolstadt, care vine cu o gramada de bunatati pentru locurile din spate. Pe langa tot spatial din lume pentru ocupantii banchetei, acestia beneficiaza de oglinzi de make-up, trapa separata de cea din fata, scaune individual ajustabile si tableta cu ajutorul careia sa controleze functiile masinii, de la cele de ventilatie la cele de info-taiment.

L-am lasat pe Tudor ( care deobicei sta in fata tastaturii, nu in fata camerei ) sa le descopere, am zis ca daca se strica ceva, sa dam vina pe el.

 

Si cum noua ne plac noutatile, nu puteam sa ratam lansarea in Romania a noului BMW M5, primul BMW M care vine cu tractiune integrala decuplabila. Aceasta este echipata cu un motor V8 Turbo de 4,4 litri si 600 de cai-putere ( got powah ? ) ce ii permita sa ajunga la 100 km/h in 3,4 secunde. Sau cel putin asa spune Claudiu David, pilot de raliuri, care a condus M5-ul inainte de lansare, iar cuvantul lui despre ea este “amazing”. Acesta ne explica ca diferenta dintre un sedan de familie si o masina de circuit in cazul de fata este doar un buton.

Si cum placerea lui Daniel este sa vorbeasca, pe final il lasam sa va povesteasca despre cum stau lucrurile cu SIAB 2018 inainte sa-l trimitem la raliul de la Brasov.

 

P.S.2 : La SIAB am descoperit o creatie romaneasca 100% foarte interesanta, adica un VW Beetle transformat in masina electrica, o inventie pe care dorim s-o prezentam pe larg intr-o emisiune viitoare.

 

Daca v-a placut materialul, daca v-a enervat ceva sau daca pur si simplu aveti o sugestie, nu ezitati sa ne spuneti.